Cimcikleme !

“Etkinliğimi artırmadan ya da doğrudan doğruya canlandırıp yaşamıma bir şey katmadan, bana yalnızca bilgi veren her şeyden nefret ediyorum” der Alman Edebiyatçı Gothe. Adam aciip haklı abi bak şimdi.

Bizler, Muhammed a.s'ın hayatına rehberlik eden ona yol yordam gösteren, gerektiğinde moral motivasyon katan Kur'anı sabahtan akşama kadar ansiklopedi karıştırır gibi karıştırıyoruz. Sürekli bir bilgi edinme telaşı ve sürekli avamı bilgilendirme telaşı aldı başını gitti. 1400 yıldır üzerinde konuştuğumuz topu topu kaç madde var ki !

Kur'anı bize hazineler sunan gizli sandık modundan çıkarmamız gerekiyor. Kur'an bir bilgi kitabı değil bilinç kitabıdır. Allah ve Vicdanı harekete geçiren bir kitap. Biyoloji, Antropoloji, Kozmoloji, Tıp, Coğrafya, Kimya veya Matematik kitabı değil. Zaten Kainat kitabının kendisi Allah2ın kusursuzluğunu haykırıyor. Keşfet işleyişini hayran kal kal dur. Kur'anı ne diye cimcik cimcik cimcikliyon ki ! zorlama tevil ve anakronizmin dibini sıyırıyon ki ! Bilimsel ilerleyişimizi desteklemek ya da iki ayaklı yürürken koşmamızı, koştuktan sonra uçmamızı hızlandıracak daha sonra galaksiler arası yolculuğun ipuçlarını bize saçacak bir araç değil o.
Basit, Yalın ve anlaşılabilir.

Nedir basitliği abi ?

Sosyal hayatın sorun üreten tüm unsurlarına Ahlaki bir çözüm sunmak. Çünkü Mekke de hiç kimse sokakta da kavgadan başını kaldırıp "Allah bizim belamızı verecek iki nokta onaltı milyar ışızık hızıyla andromeda galaksisi üzerimize geliyo ya la" demiordu. Ya da İşkence gören köleler efendilerine "Sahip, Ştt sahipp, kime diyom, dünya yuvarlak bak, altı katmandan oluşuyo, beni serbest bırak ha iki gözüm,valla bakk" demiyodu.

Karıştır abi karıştır, iyice karıştır, ne buldun ?

İçki içme, Zina yapma, Haksız yere cana kıyma, Hiç kimseyi yerinden yurdundan sürme, kadınlara hiç olmazsa biraz mirastan pay verin, boşadığınız kadınların başlarına evlenmelerine mani olmayın, yetimlerin mallarını hileyle hiç etmeyin gibi gibi...

Gir abi şimdi galaksilerden, beynin nöron sayısı ile Bakara Suresi nin sure numarasını çarp çıkan sonucu da ayet sayısıyla böl napttııııı kırk yaparrrrr milliyetçi hareket partisinin kırkıncı yıldönümüüüüü.
tili tili lili lili liiiiiiiiiiiiiiiiiii


Bu blogdaki popüler yayınlar

Musa, Ekmek ve Özgürlük - ÇIKTI

Kadir Gecesi Bulundu !

Şeytan Kimin Gözlerinden Öper ?